Projektről röviden

Az Életklinikáról

13 pontban összefoglaltuk röviden az Életklinikával kapcsolatos, legfontosabb tudnivalókat.

1. Az Életklinika részét képező kérdőívek kitöltésével és az így kapott kockázatelemzésben és egészségtervben foglalt tanácsok megfogadásával csökkenthető a leggyakoribb betegségek kockázata.

1. A rendszer az alábbi betegségek kockázatát vizsgálja: szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, emlő-, prosztata-, tüdő-, vastag- és végbélrák, demencia.

1. Az Életklinika bárki számára ingyenesen elérhető.

1. A rendszer célja, hogy segítse az önálló életmódjavítást, az egészségmegőrzést, de szükség esetén a megfelelő szakemberhez jutásra is buzdít.

1. A felhasználó a honlapon on-line Kérdéseksegítségével mérheti fel, hogy a fent említett betegségekre mekkora a kockázata vagy éppen milyen védőtényezőkkel rendelkezik a tudomány jelenlegi álláspontja alapján.

1. A Kérdésekfeltérképezik: az egyén jelenlegi egészségi állapotát; életkörülményeit; a családjában meglévő krónikus betegségeket, az orvosi vizsgálatok eredményeit (pl. vérnyomás, laborértékek); a táplálkozási és sportolási szokásokat, valamint a lelki egészséget.

1. A kérdőívrendszer több részből áll, amelyek külön-külön is kezelhetők. Az egyes kérdésekhez fűzött magyarázatokat, részletesebb leírásokat elolvashatja, ha a kérdés mellett található  kérdőjel ikon fölé viszi az egeret. Már egyetlen kérdés megválaszolása is eredményt ad a Kiértékeléstáblázatban.

1. Az Életklinika személyre szóló tanácsokat, javaslatokat ad az Életmód tanácsok menüpontban, megmutatva, hogy a kockázati és védőtényezők hogyan értékelhetők. Emellett gyakorlati javaslatokat is kap a kitöltő.
  2. Azok számára, akik ennél is többre kíváncsiak, olvasmányos és közérthető stílusban megírt cikkek állnak rendelkezésre a Tudástárban.

1. A kérdőívek eredményei és az életmód tanácsok is letölthetők a saját számítógépre, illetve e-mailben elküldhetők a saját vagy az általunk kiválasztott szakember (pl. orvos, dietetikus, gyógytornász, pszichológus, pszichoterapeuta) e-mail címére. A kérdőívben szereplő kérdések megválaszolását követően akár azonnal is (nem kell végigmennie minden kérdésen) elolvashatja az egyes betegségekre vonatkozó kockázatát a Kiértékelés menü alatt. Itt a színes körök és fejek jelentésének megtekintéséhez vigye az egeret az ikonokra, a bővebb leírás elolvasásához pedig kattintson rájuk!

1. Lehetőség nyílik arra is, hogy a szakember a pácienssel közösen töltse ki a kérdőíveket, így a kérdések, a válaszok, és az eredmények egyfajta dokumentációs felületet is betöltenek, kiindulási alapot adnak a tanácsadás folytatásához, a javaslatok kiegészítéséhez.

1. A rendszer egyetemi intézetek és neves szakemberek (orvosok, dietetikusok, gyógytornászok, pszichológusok, mérnökök) közreműködésével jött létre kizárólag evidenciákon alapuló közlemények, szakirodalmi források és összefoglalók felhasználásával, annak érdekében, hogy szakmailag korrekt és hiteles tájékoztatást nyújtson a felhasználók (laikusok és szakemberek) számára.

13. A rendszer  Regisztrációval használható. Regisztrációkor elegendő megadni egy felhasználónevet és egy jelszót, valamint a lakóhelyünket.